- بلک، جرمی و گرین، آنتونی، 1385، فرهنگنامهی خدایان، دیوان و نمادهای بینالنهرین باستان، ترجمهی پیمان متین، تهران: امیرکبیر.
- بلوکباشی، علی، 1381، «باطل سحر»، دایرۀالمعارف بزرگ اسلامی، جلد 11، تهران: صص 190-194.
- بیانی، ملکزاده، 1363، تاریخ مُهر در ایران، از هزارهی چهارم تا هزارهی اول، تهران: انتشارات یزدان.
- دماوندی، مجتبی، 1385، «جادو در ایران باستان و کیش زرتشت»، مجله مطالعات ایرانی، سال پنجم، شماره دهم، صص: 91-107.
- رضایی باغبیدی، حسن، 1388، «جادو»، دایرۀالمعارف بزرگ اسلامی، جلد 17، تهران: صص 229-235.
- عربستانی، مهرداد، 1383، تعمیدیان غریب، تهران: افکار، سازمان میراثفرهنگی.
- عربستانی، مهرداد، 1387، «تعویذ»، دایرۀالمعارف بزرگ اسلامی، جلد 15، تهران: صص 635-638.
- قایینی، فرزانه، 1383، موزهی آبگینه و سفالینههای ایران، تهران: سازمان میراثفرهنگی.
- کهن، آبراهام، 1382، گنجینهای از تلمود، ترجمهی امیر فریدون گرگانی، تهران: اساطیر.
- Barton, G., A., 1912, ”The Origin of the Names of Angels & Demons in the Extra-Canonical Apocalyptic Literature to 100 A.D.”, Journal of Biblical Literature, Vol. 31, No. 4, pp.156-167.
- Faraj, A. H. & Moriggi, M., 2005, “Two Incantation Bowls from the Iraq Museum (Baghdad)”, Orientalia, Vol. 74, Fasc1, pp 71-82.
- Gordon,C. 1957, Adventures in the Nearest East, London.
- Gyselen, R., 1995, “Sceaux Magiques en Iran Sassanide”, Studia Iranica, Cahier 17, Paris.
- Häberl, Ch. G., 2009, “The Production & Reception of a Mandaic Incantation”, Afroasiatic Studies in Memory of Robert Hetzron, Cambridge Scholars Publishing, 130-148.
- Hunter, E. C. D., 1998, “Who are the Demons? The Iconography of Incantation Bowls”, SEL 15,pp. 95-115.
- Isbell, Ch.,1975, Corpus of the Aramaic Incantation Bowls; Missoula, Mont, Society of Biblical Literature: distributed by Scholars Press
- Layard, A., H. 1853, Discoveries Among the Ruins of Nineveh & Babylon, with Travels in Armenia, Kurdistan & the Desert, New York.
- Levene, D. 2002, "Curse or Blessing: What's in the Magic Bowl?", The Ian Karten Lecture, University of Southampton.
- Moriggi, M., 2014, A Corpus of Syriac Incantation Bowls: Syraic Texts from Late Antique Mesopotamia, ;Magical and Religious Literature of Late Antiquity 3. Leiden: Brill
- Montgomery, J. A., 1913, Aramaic Incantation Texts from Nippur, Philadelphia.
- Naveh, J. & Shaked, S., 1987, Amulets & Magic Bowls, Aramaic Incantation of Late Antiquity, Magness Press.
- Noegel, S. & Others (ed.), 2003, Prayer, Magic & the Stars in the Ancient & Late Antique World, the Pensylvania State: University Press.
- Pognon, H., 1899, Inscriptions Mandaïtes Coupes de Khouabir, Paris.
- Schwab, M. M., 1897, Vocabulaire de l'Angélologie d'aprés les Manuscrits Hébreux de la Bibliothèque Nationale, Paris: Imprimerie Nationale.
- Shaked, Sh, 2001, “Jews, Christians & Pegans in the Aramaic Incantation Bowls of the Sasanian Period”, Religions & Cultures: First International Conference of Mediterraneum, ed. by Adriana Destro& Mauro Pesce, Binghamton university.
- Shaked, Sh & et. al., 2013, Aramaic Bowl Spells: Jewish Babylonian Aramaic Bowls, vol.1, Leiden- Boston: Kononklijke Brill.
- Yamauchi, E. M., 1967, Mandaic Incantation Texts, NewHaven: American Oriental.
http://www. Esam.ir/itemview.aspx