- ابنبزاز، توکل بن اسماعیل، 1376، صفوةالصفا، تصحیح: غلامرضا طباطبایی مجد، تهران: زریاب.
- امینیهروی، امیر صدرالدین ابراهیم، 1383، فتوحات شاهی، تصحیح: محمد رضا نصیری، تهران: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی.
- اولئاریوس، آدام، 1385، سفرنامه آدام اولئاریوس: ایران عصر صفوی از نگاه یک آلمانی، ترجمهی احمد بهپور، تهران: ابتکار نو.
- پرغو، محمدعلی؛ و عبدالهی متنق، غفار، 1394، پژوهشنامه موزهی مؤسسهی تاریخ و فرهنگ ایران زمین، تبریز: دانشگاه تبریز.
- پیرزاده ابدال زاهدی، حسین، 1395، سلسله النسب صفویه، تصحیح: حسین نصیر باغبان، تهران: ارمغان تاریخ.
- تاریخ قزلباشان، 1361، تصحیح: میرهاشم محدث، تهران: بهنام.
- ترکمان، اسکندربیگ، 1382، عالم آرای عباسی، جلد 1، 2، 3، تصحیح: ایرج افشار، تهران: امیرکبیر.
- ترکمان، اسکندربیگ؛ و مورخ، محمدیوسف، 1317، ذیل تاریخ عالم آرای عباسی، تصحیح: سهیلی خوانساری، تهران: کتابفروشی اسلامیه.
- توفارقانلی، عباس، 1390، توفارقانلی عاشیق عباس، توپلایان: حسین ساعی، تبریز: اختر.
بنا بر پیشنهاد مجله مقاله ذیل به منابع و مآخذ افزوده میشود. ضمنا این مقاله در ارجاع داخل متن نیز اضافه شد:
حاجیزاده، کریم، 1397، «زیباییشناسی و ارزشهای نمادین کتیبههای مسجد جامع یزد»، فصلنامهی پژوهشهای باستانشناسی ایران، شمارهی 18، دورهی 8، صص: 192-175.
- حسینی، سجاد، 1396، «سیر تطّور معنایی واژهی قزلباش»، مطالعات تاریخ اسلام، سال 9، شمارهی 32، صص: 102-73.
حسینی، سید هاشم، 1388، بررسی باستانشناسی مقابر دورهی اسلامی استان اردبیل (طرح تحقیقاتی) دانشگاه محققاردبیلی، دانشکده علوم انسانی.
- خسته قاسیم، 1393، خسته قاسیم، توپلایان: محمد عبادی قاراخانلو، تبریز: اختر.
- خنجی، فضلالله بن روزبهان، 1382، تاریخ عالم آرای امینی، تصحیح: محمد اکبر عشیق، تهران: میراث مکتوب.
- خواندمیر، غیاثالدین بن همامالدین، 1380، تاریخ حبیب السیر، جلد 4، تهران: خیام.
- خیری، سیروس، 1385، معماری و تزیینات ستاوندهای چوبی دوره صفویه در آذربایجان، جلد 1، تبریز: مهد آزادی.
- رجبی، محمدعلی، 1384، شاهکارهای نگارگری ایران، تهران: موزه هنرهای معاصر ایران، مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی.
- زاره، فردریش، 1385، اردبیل: بقعهی شیخ صفی، ترجمهی صدیقه خوانساری موسوی، تهران: فرهنگستان هنر.
- زرینکوب، عبدالحسین و همکاران، 1385، تاریخ ایران از ظهور اسلام تا آمدن دولت سلجوقیان (پژوهش کمبریج)، ترجمهی حسن انوشه، تهران: امیرکبیر.
- سالاریشادی، علی، 1388، «احوال و مناسبات صدرالدین صفوی و نقد افسانه قاسم انوار»، پژوهشهای تاریخی، شمارهی 1، صص: 100-67.
- سامی، شمسالدین، 1317، قاموس ترکی، ج1، استانبول: اقدام مطبعهسی.
- شاطری، میترا، 1395، «تأملی بر کارکردشناسی درفشهای دورهی صفوی»، فصلنامهی پژوهشهای باستانشناسی ایران، شمارهی 11، دورهی 6، صص: 176-163
- شیبی، کاملمصطفی، 1354، همبستگی میان تصوف و تشیع، ترجمهی علیاکبر شهابی، تهران: دانشگاه تهران.
- شیبی، کاملمصطفی، 1380، تشیع و تصوف، ترجمهی علیرضا ذکاوتیقراگزلو، تهران: امیرکبیر.
- صفری آققلعه، علی، 1390، نسخه شناخت: پژوهشنامهی نسخهشناسی نشخ خطی فارسی، با مقدمه: ایرج افشار، تهران: مرکز پژوهشی میراث مکتوب.
- صفری، بابا، 1370، اردبیل در گذرگاه تاریخ، جلد 2، تهران: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل.
- صفوی، شاه اسماعیل، 1388، کلیات دیوان شاه اسماعیل صفوی (خطایی)، تصحیح: رسول اسماعیلزاده دوزال، تهران: الهدی.
- صفوی، شاه اسماعیل، بیتا، دیوان خطایی، (نسخه خطی)،کتابخانه موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، شمارهی ثبت: 14505.
- طهرانی، ابوبکر، 1356، کتاب دیاربکریه، تصحیح: نجاتی لوغال، فاروق سومر، تهران: سومر.
- عاصم، نجیب، 1343، بکتاشی علم حالی، استانبول: قناعت کتبخانهسی.
- فرصتیجویباری، رضا، 1387، «دهنامه سرایی در ادبیات فارسی»، دانشنامه، سال 1، شمارهی 1، صص: 135-123.
- القاشانی، ابوالقاسم عبدالله، 1384، تاریخ اولجایتو، تصحیح: مهین همبلی، تهران: علمی و فرهنگی.
- قائممقامی، جهانگیر، 1350، مقدمهیی بر شناخت اسناد تاریخی، تهران: انجمن آثار ملی.
- قوشچو اوغلو، بایرک، 1369، کلاملار، تصحیح: حسن محمدزاده صدیق، تهران: بیجا.
- کارنگ، عبدالعلی، 1353، «بقعه شیخ شهابالدین اهری نمونهای از بناهاب عصر صفوی»، یغما، شمارهی 2، پیاپی 308، صص: 81-76.
- کبیرصابر، محمدباقر: و ابراهیمی، محمدرضا، 1392، «بازشناسی تاریخی تحولات معماری در ارسن مجموعهی شیخ شهابالدین محمود اهری»، فصلنامه مطالعات شهر ایرانی، شمارهی 12، صص: 78-71.
- کربلایی تبریز، حافظ حسین، 1383، روضات الجنان و جنات الجنان، جلد 2، تصحیح: جعفر سلطان القرائی، تبریز: ستوده.
- معماریان، غلامحسین، 1392، نام علی در معماری اسلامی ایران با روش خط بنایی،اصفهان: آرما.
- میرزا رفیعا، 1347، «دستور الملوک»، تصحیح: محمد تقی دانشپژوه، مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، شمارهی 67، صص: 322-298.
- نصیریاردوبادی، میرزاعلینقی، 1371، القاب و مواجب دورهی سلاطین صفویه، تصحیح: یوسف رحیملو، مشهد: دانشگاه فردوسی.
- واله قزوینی اصفهانی، محمد یوسف، 1382، ایران در زمان شاه صفی و شاه عباس دوم، تصحیح: محمدرضا نصیری، تهران: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی.
- وحید قزوینی، میرزامحمد طاهر، 1383، تاریخ جهانآرای عباسی، تصحیح: سید سعید میر محمدصادق، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
- یوسفی، حسن؛ و گلمغانیزادهاصل، ملکه، 1390، روضه وحید آفاق (گذری در تاریخ و هنر بقعه شیخ صفیالدین اردبیلی)، اردبیل: یاوران.
- Canby, Sh. R., 2014, The Shahnama of Shah Tahmasp, New York: The Metropolitan Museum of Art.
- Gölpınarlı, A.; Boratav, P., 2010, Pir Sultan Abdal, İstanbul: Derin Yayınları.
- Qızılbaşlar T., 1993, tərcümə və şərhlər: M. Ə. Məhəmmədi, Bakı: Azərbaycan nəşriyyatı.
- Melikoff, I., 1993, Uyur idik uyardılar: Alevılik – Bektaşılik araştırmaları, tercüme: Turan Alptekin, İstanbul: Cem yayınevi.
- Rogers, M. J. & Ward, R. M., 1988, Topkapı sarayı hazineleri Mühteşem Süleyman çağı, Berlin: Staarliche Museen Preußischer Kulturbesitz Museum für Islamische kunst.