- بیدار، ابوذر، 1361، «باباافضل مرقی کاشانی». مجلۀ آینده، شمارۀ 12، صص: 876 -882.
- پوپ، آرتور آپهام، 1387، «آذینهای معماری». سیری در هنر ایران از دوران پیشازتاریخ تا امروز، جلد سوم، ترجمۀ نوشیندخت نفیسی، تهران: علمی و فرهنگی، صص: 1487-1592.
- تکمیل همایون، ناصر، 1373، «فرهنگ و فرآیند فرهنگپذیری در آثار باباافضل کاشانی». نامه فرهنگ، شمارۀ 16، صص: 105-115.
- چیتیک، ویلیام، 1379، «شناختنامه باباافضل کاشانی». ترجمۀ مرتضی قرایی، مجلۀ کتاب ماه دین، شمارۀ 36، صص: 57-62.
- حاتمی، ابوالقاسم، 1374، «بررسی تحلیلی باستانشناسی سیرجان قدیم از اوایل اسلام تا دورۀ تیموری». پایاننامۀ کارشناسیارشد رشتۀ باستانشناسی دانشگاه تربیتمدرس، دانشکدۀ علوم انسانی (منتشرنشده).
- حاتمی، ابوالقاسم، 1374، «بنای میرزیبر سیرجان شاهکاری گمنام». مجموعه مقالات کنگرۀ تاریخ معماری و شهرسازی ایران، جلد سوم، ارگ بم (کرمان): سازمان میراثفرهنگی کشور.
- دانشدوست، یعقوب، 1364، «نکاتی دربارۀ مقالۀ مجموعه تاریخی تربتجام». اثر، شمارۀ 10 و 11، صص: 76-58.
- دانشیزدی، فاطمه، 1387، کتیبههای اسلامی شهر یزد. یزد: سبحان نور.
- راشدنیا، زهرا؛ صالحیکاخکی، احمد؛ و تقوینژاد، بهاره، 1397، «مطالعات تزئینات گچبری آرامگاه میرزبیر سیرجان و بررسی انتساب آن به هنرمندان کرمانی». مطالعات باستانشناسی، دورۀ 10، شمارۀ 1، بهار و تابستان، صص: 95-114.
- راشدنیا، زهرا؛ صالحیکاخکی، احمد، 1400، «وارسی محرابهای گچبری مسجد کرمانی تربت جام و تاریخگذاری آنها». درآیگاه، نشریۀ علمی هنر خراسان بزرگ، شمارۀ 1، صص: 1-22.
- رکوعی، عزتالله، 1373، سرزمین ما (مروری بر تاریخ و معماری ایران). تهران: کیوان.
- ریپکا، یان، 1364، ادبیات ایران در زمان سلجوقیان و مغولان. ترجمۀ یعقوب آژند، تهران: گستره.
- حاجی قاسمی، کامبیز، 1389، گنجنامه آثار معماری اسلامی ایران: امامزادهها و مقابر (بخش دوم). تهران: مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه شهید بهشتی، دانشکدۀ معماری و شهرسازی، مرکز اسناد و تحقیقات.
- زریابخویی، عباس، 1368، بزمآورد، شصت مقاله دربارۀ تاریخ، فرهنگ و فلسفه. تهران: سخن، علمی.
- سجادی، علی، 1375، سیر تحول محراب از قرون اولیه اسلامی تا حمله مغول. تهران: سازمان میراثفرهنگی کشور.
- صالحیکاخکی، احمد؛ و راشدنیا، زهرا، 1395، «تاریخگذاری محرابهای مسجد کوچه میر نطنز». مطالعات معماری ایران، دورۀ 5، شمارۀ 10، صص: 111-395.
- صالحیکاخکی، احمد؛ تقوینژاد، بهاره؛ و راشدنیا، زهرا، 1395، «مطالعه ویژگیهای تزئینی آثار گچ بری هنرمندان کرمانی در دورۀ ایلخانی تا ابتدای تیموری». نگره، شمارۀ 97، صص: 19-31.
- عقابی، محمدمهدی، 1376، دایرةالمعارف بناهای تاریخی در دورۀ اسلامی (بناهای آرامگاهی). تهران: پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی.
- قرایی گرگانی، مرتضی، 1380، «باباافضل کاشانی». دایرةالمعارف بزرگ اسلامی، جلد دهم، تهران: مرکز دایرةالمعارف بزرگ اسلامی.
- قرایی، مرتضی، 1380، «باباافضل کاشانی». مجلۀ کتاب ماه دین، شمارۀ 45 و 46، صص: 69-107.
- کاشانی، افضلالدین، 1366، مصنفات افضلالدینمحمد مرقی کاشانی. تصحیح: مجتبی مینوی و یحیی مهدوی، تهران: خوارزمی.
- کاشانی، محمدبن حسین باباافضل، 1363، دیوان و رساله المفید للمستفید. مصحح: مصطفی فیضی، جلد اول، تهران: زوار.
- کیانی، محمدیوسف، 1376، تزئینات وابسته به معماری ایران در دورۀ اسلامی. تهران: پژوهشکده میراثفرهنگی.
- گدار، آندره؛ گدار، یدا؛ و سیرو، ماکسیم، 1371، آثار ایران. ترجمۀ ابوالحسن سروقد مقدم. جلد چهارم، مشهد: بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی.
- گلمبک، لیزا، 1364، «دورههای ساختمانی مجموعه تاریخی تربت شیخ جام». ترجمۀ باقر آیتاللهزاده شیرازی، اثر، شمارۀ 10 و 11، صص: 57-16.
- مخلصی، محمدعلی، 1359، «شهر بسطام و مجموعه تاریخی آن». اثر، شمارۀ 2و 3و 4، صص: 245-209.
- مشکوتی، نصرتالله، 1349، فهرست بناهای تاریخی و اماکن باستانی ایران. تهران: سازمان ملی حفاظت آثار باستانی ایران.
- مولوی، عبدالحمید، 1382، آثار باستانی خراسان؛ شامل آثار و ابنیه تاریخی جام و نیشابور و سبزوار. جلد اول، تهران: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی.
- نراقی، حسن، 1382، آثار تاریخی شهرستانهای کاشان و نطنز. تهران: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی.
- نیکو همت، احمد، 1357، «افضلالدین کاشانی». مجلۀ وحید، شمارۀ 236، صص: 53-56
- ویلبر، دونالد، 1346، معماری اسلامی ایران در دورۀ ایلخانان. ترجمۀ عبدالله فریار، تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
- Blair, Sh., 1986, “A Medieval Persian Builder”. Journal of the Society of Architectural Historians, No. 45(4), Pp: 389-395.
- Chittick, W. C., 2001, The heart of Islamic philosophy: the quest for self-knowledge in the teachings of Afdal al-Din Kashani. New York: Oxford University Press.
- Golombek, L., 1971, “The Chronology of Turbt-I Shaikh Jam”. Iran, No. 9, Pp: 44-27.
- Hillenbrand, R., 1975, “Saljūq Monuments in Iran, The Domed Masgid-i Jami at Sugas”. Kunst des orient, No. 10(1/2), Pp: 49-79.
- Hillenbrand, R., 1987, “Saljūq Monuments in Iran, The Imāmzāda Nūr, Gurgān”. Iran, No. 25, Pp: 55-76.
- Kleiss, W., 1977, “Hinweis Zu Eingen Seldjugischen und Il-Khanidis chen bauten in Iran”. In: Archaeologische Mitteilungen aus Iran, Berlin: Verlag Von Dietrich Reamer, Pp: 293-300.
- O’kane, B., 1995, Natanz and Turbat – I- Jam New Light on Fourteenth Century Iranian Stucco, Studies in Persian Art and Architecture. [Cairo]: The American University in Cairo press.
- Peterson, S. R., 1977, “The Masjid-i Pā Minār at Zavāreh: A Redating and an Analysis of Early Islamic Iranian Stucco”. Artibus Asiae, No. 39(1), Pp: 60-90.
- Pope, A. U., 1965, “Architectural Ornament”. In: A Survey of Persian Art from Prehistoric Times to the Present, Vol. III: Text, Architecture, Pope, Arthur Upham & Phillis Ackerman (ed.), Teheran: Manafzadeh Group (London: Oxford University Press & Tokyo: Meiji-Shobo), Pp: 1258-1364.
- Shani, R., 1989, “On the Stylistic Idiosyncrasies of a Saljūq, Stucco Workshop from the Region of Kāshān”. Iran, No. (27), Pp:67-74.