- احمدزاده، فرید؛ حسینی، سید هاشم؛ و نورسی، حامد، 1397، «پژوهشی بر شناخت مضامین و نقوش سنگ قبور ایل گوران در شهرستان اسلام آباد غرب». مبانی نظری هنرهای تجسمی، 3 (1): 92-79.
- اعظمزاده، محمد؛ و قریشی، سیده مهسا، 1393، «مطالعه ای بر نقاط اشتراک و افتراق نقوش در گورستان سفیدچاه و معماری تکایا در طبرستان». دومین همایش ملی هنر طبرستان: 36.
- افضل طوسی، عفت السادات؛ و جلالیانفرد، ناهید، 1397، «نمادشناسی پرندگان در فرهنگ اسلامی». نشریۀ پژوهشنامه گرافیک و نقاشی، 1 (1): 40-30.
پویان، جواد؛ و خلیلی، مژگان، 1389، «نشانهشناسی نقوش سنگقبرهای دارالسلام شیراز». هنر، 144: 14.
- ترابی، مرضیه، 1394، «نقش درخت در هنر ایران باستان و بازتاب آن در هنر سلجوقی». گیلان: کنفرانس بین المللی معماری: 23.
- حسینیخاچیک، سید مرتضی، 1392، «بررسی و مطالعه نقوش سنگمزارهای گورستان سفیدچاه گلوگاه بهشهر». پایاننامه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.
- چارئی، عبدالرضا، 1387، «نقشهای سنگمزارهای گورستان دارالسلام». آینه خیال، 6: 136.
- صفیخانی، نینا؛ احمدپناه، سید ابوتراب؛ و خدادادی، علی، 1393، «نشانهشناسی نقوش سنگ قبور قبرستان تخت فولاد اصفهان (با تأکید بر نقوش حیوانی شیر و ماهی)». هنرهای تجسمی، 19(4): 80-67.
- عابددوست، حسین؛ و پورزیبا، کاظم، 1390، «تداوم حیات نماد کوه و درخت در هنر تصویری کهن ایران و نمود آن بر فرشهای معاصر ایرانی». نگره، 6 (20): 33.
- عسگری، علیبابا، 1350، اشرفالبلاد (بهشهر ). تهران: شرکت سهامی ایران چاپ.
- علینژاد، روجا، 1393، «سفیدچاه نمایه ای فراتر از یک گورستان: شناخت و بررسی مضامین و نقوش تصویری گورستان سفیدچاه». هنرهای تجسمی، 19 (2): 24.
- دوبوکور، مونیک، 1373، رمزهای زنده جان. ترجمۀ جلال ستاری، نشر مرکز.
- رضی، هاشم، 1371، آئین مهر - میترائسیم. انتشارات بهجت.
- ریاحی، علیاصغر، 1379، سیمای جغرافیایی هزار جریب بهشهر. نشر آیندگان.
- صفاران، الیاس؛ و متولی، محمد، 1395، «بررسی عناصر و نقوش زنان در سنگمزارات گورستان سفیدچاه (شهرستان بهشهر استان مازندران)». دومین کنگرۀ بینالمللی علوم زمین و توسعۀ شهری: 32.
- قراگوزلو، بهاره؛ غلامعلی، حاتم، 1393، «بررسی رمز نقوش هندسی دایره، مثلث و مربع در هنر اسلامی». نقشمایه، 8 (21): 45-50.
- کلبادینژاد، مریم، 1390، مطالعه و بررسی گورستان سفیدچاه. ساری: سازمان میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی.
- کوپر، جی سی، 1379، فرهنگ مصور نمادهای سنتی. ترجمۀ ملیحـه کرباسیان، نشـر فرشاد.
- کوهزاد، نازنین، 1389، «تقدس سرو در هنر ایران». نقشمایه، 3 (5): 16-7.
- مرادی، سعید؛ و شیخی، شکوفه، 1396، «بررسی هنر آینهکاری در معماری اسلامی با تأکید بر تفاوت کاربرد آن در اماکن مذهبی». سومین کنفرانس بینالمللی پژوهش در علوم و تکنولوژی: 40-30.
- موسویکوهپر، سید مهدی؛ خانعلی، حمید؛ و نیستانی، جواد، 1394، «سنگهای مزار، نمودی از وحدت مذاهب مختلف اسلامی در ایران، گونهشناسی، طبقهبندی و مطالعۀ آرایههای سنگمزارهای نوع گهوارهای». پژوهشنامۀ تاریخ اسلام، 1 (20): 42-37.
- نظریزاده، فریده؛ و مشهدی حاجیعلی، فاطمه، 1394، «نماد خورشید در هنر ایران باستان». همایش ملی باستانشناسی ایران، دانشگاه بیرجند، 2: 45-39.
- وفائی، شهربانو، 1381، «مطالعه و مستندسازی گورستان سفیدچاه بهشهر». ساری: سازمان میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان مازندران.
- Abed Doust, H. & Pourziba, K., 2011, “Continuity of life symbolized by mountain and tree in the ancient pictorial art of Iran and its appearance on contemporary Iranian carpet”. Negareh, 6 (20): 33.
- Afzal Tousi, E. & Jalalian Fard, N., 2018, “Bird symbolism in Islamic culture”. Graphic and painting research paper, 1(1): 30-40.
- Ahmadzadeh, F.; Hosseini, H. & Noursi, H. M., 2018, “A research on the recognition of the themes and tombstone motifs in Eile Guran in west Islamabad”. Theoretical foundations of visual arts, 3 (1): 79-92.
- Alinejad, R., 2014, “Sefid Chah profile beyond a cemetery recognizing and investigating themes and pictorial motifs of Sefid Chah cemetery.” Honarhaye Tajassomi, 19 (2): 24.
- Asgari, A. B., 1971, “Ashrafol Belad (Behshahr)”. Tehran: Iran Chap: 118-120.
- Azamzadeh, M. & Ghoreishi, S.M., 2014, “A study on commonalities and difference of motifs in Sefid Chah cemetery and Takaya architecture in Tabaristan”. The second national art conference of Tabaristan, P: 36.
- Chareei, A., 2008, “Tombstones motifs of Darol Salam cemetery”. Aeineye Khiyal, 6: 136.
- Douberkour, M., 1994, Live passwords. Translation: Jalal Sattari, Tehran: publishing center.
- Faragozlou, B. & Gholam Ali, H., 2014, “Investigating the password of the circle, triangle and square geometric motifs in Islamic art”. Naghshmayeh, 8 (21): 45-50.
- Hosseini Khachik, SM., 2013, “Investigating and studying tombstone motifs in Sefid Chah Behshahr cemetery”. Tehran: Islamic University.
- Kolbadi Nejad, M., 2011, “Investigating and studying Sefid Chah cemetery”. Mazandaran: Organization of Cultural Heritage, Tourism, and Handicrafts, Pp: 28-34.
- Kouhzad, N., 2010, “The sacredness of Cedar in Iranian art”. Nghshmayeh, 3 (5): 7-16.
- Kouper, J., 2000, Illustrated culture of traditional symbols. Translation: Malihe Karbasian, Tehran: Farshad.
- Moradi, S. & Sheikhi, SH., 2017, “Investigating the art of mirror work in Islamic architecture with an emphasis on the difference in its use in religious places”. The third International Research conference in science and technology: 30-40.
- Mousavi Kouhpar, S. M.; Khanali, H. & Neyestani, J., 2015, “Tombstones, are a manifestation of the unity of different Islamic religious in Iran, Typology, Classification, and study of tombstone arrays of Crandle Type”. Islamic history research paper, 1 (20): 37-42.
- Nazarizadeh, F. & Mashhadi Hajiali, F., 2015, “The symbol of the sun in ancient Iranian art”. National Conference of Iranian Archaeology, Birjand University, 2: 39-45
- Razi, H., 1992, Mehr Ritual-Mithraism. Tehran: Behjat.
- Riyahi, A. A., 2000, Geographical map of Hezar Jerib Behshahr. Ayandegan.
- Pouyan, J. & Khalili, M., 2010, “Semiotics of tombstone motifs in Darol Salam, Shiraz”. Honar, 144: 14.
- Safikhani, N.; Ahmadpanah, S. & Khodadadi, A., 2014, “Semiotics of tombstone motifs in Takhte Foulad of Isfahan (with emphasis on lion and fish animal motifs)”. Visual arts, 19 (4): 67-80.
- Saffaran, E. & Motevalli, M., 2016, “Investigating elements and motifs in the Sefid Chah cemetery (Behshahr-Mazandaran)”. Second International congress of Earth Science and Urban development: 32.
- Torabi, M., 2015, “The motif of tree in ancient Iranian art and its reflection in Seljuk art”. International architecture conference: 23.
-Vafaei, SH., 2002, “Studying and documenting Sefid Chah cemetery”. Mazandaran: Organization of Cultural Heritage, Tourism and Handicrafts.